Gražiosios Panemunės pilys ir Zanavykų kraštas-Suvalkija

2017 06 19

Baugiais žingsneliais žengia vasara, užversdama paskutinius šių mokslo metų dienynų lapus. Prieš ilgai lauktas ir svajotas atostogas mūsų mokyklos bendruomenė, tarsi įtvirtindama mokslo metų eigoje sukauptas žinias, nusprendė patikrinti jas realybėje. Pasirinkome edukacinę kelionę po nuostabiausias Panemunės pilis ir dvarus. Kelionę pradėjome nuo Vilkijos apylinkių. Nuo istorija alsuojančio Palemono kalno atsiveria Veliuonos dvaro ir jo apylinkių toliai, senolio Nemuno vingiai. Atvykome prie Raudonės pilies, kurios papėdėje guli nuvirtęs Gedimino ąžuolas, o didingas pilies bokštas remia dangų. Visus keliautojus tarsi viesulas užnešė į pilies bokštą, nuo kurio prieš akis-nenusakomo grožio panorama. Tikiu, pilies rūmai, parkas daugelį mūsų keliauninkių nukėlė į tuos didingus laikus, jos nors mintyse pasivaikščiojo parko alėjomis, pasipuošusios pūstomis suknelėmis, kaip tais laikais.

Trumpam sustoti pakviečia Panemunės pilies didingi rūmai.

Keliaujame toliau palei Nemuną Jurbarko link. Važiuojame ilgiausiu tiltu Lietuvoje į Suvalkiją. Pasiekiame Šakius - Zanavykų sostinę. Mūsų tikslas - didingas Zyplių dvaras, pilnas gyvybės, alsuojantis istorijos ir meno dvasia. Po dvaro menes lydi maloni gidė, pasakodama  negirdėtas istorijas, liudijančias dvaro klestėjimo laikus. Maloniai nustebina dvaro arklidėse įkurta meno galerija. Dvaro rūmus supa vienas didžiausių parkų Lietuvoje. Čia auga sidabriniai klevai, balzaminės tuopos, karpotieji ir plaukuotieji beržai.

Nekantrus laikas mus ragina keliauti toliau, į Gelgaudiškio dvarą, kur laukia svetingas „ponas“ ir dvariškiai. Įspūdingu pasakojimu pateikiama dramatiška dvaro istorija. Prisimenami šviesuoliai, kurie prisidėjo, kad išliktų spindinčios koklių krosnys, kiti dvaro menių unikalūs elementai. Skambant kariliono muzikai keliaujame ketureile sidabrinių klevų parko alėja ir .... staiga keliauninkus sustabdo šūviai. Prasideda teatralizuotas pasirodymas su autentiškomis dvaro vaišėmis, nukeliantis į grafo Komaro valdymo laikus. Vaidinimas, malonūs „dvariškiai“, kropeliai, gira suteikė naujos energijos mūsų keliautojams. Paties „pono“ palydėti iki autobuso, kupini puikios nuotaikos atsisveikinome, pasukome link namų. Mūsų dar laukė Joninių šventei stebuklingais žolynais pasipuošęs Rambynas. Užsukome ir į Bitėnų kapinaites žemai nusilenkti Vydūnui, Martynui Jankui ir kitiems šviesuoliams. Be žodžių prisiekėme tęsti jų darbus, idėjas ir mintis perteikti jaunimui.